automobilis

  • Naujus automobilius šiuo metu įperka toli gražu ne visi Lietuos gyventojai, nes vis dėlto – socialinė atskirtis yra tokia didžiulė, jog kai kurie žmonės yra priversti važinėti net viešuoju transportu. Negalintys automobilio įsigyti iš sutaupytų lėšų, aišku, gali rinktis pirkimą išsimokėtinai, tačiau verta akcentuoti, kad tokiu būdu transportą įsigyti irgi gali ne kiekvienas. Lizingu perkamų automobilių įsigijimas yra sudėtingas dėl to, kad Lietuvoje taikomi įstatymų ribojimai, neleidžiantys šia galimybe pasinaudoti asmenims, negaunantiems pakankamai pajamų. Tai reiškia, kad automobilio pirkimas lizingu yra toks pat sudėtingas, kaip ir ilgalaikės paskolos ėmimas. Norint įsigyti automobilį išsimokėtinai, gali būti taikomo šios sąlygos: Pradinis įnašas yra būtinas kai kuriose bendrovėse. Kai kurios automobiliais prekiaujančios bendrovės nurodo, kad jos lizingu transporto neparduoda tiems, kurie neturi pradinio įnašo. Įnašo suma kiekvienoje bendrovėje nustatoma skirtingai, nes įstatymai neįpareigoja nustatyti minimalios ribos. Pavyzdžiui, būsto paskoloms taikomas 20 procentų pradinio įnašo reikalavimas. Tad, jeigu ketinate pirkti automobilį išsimokėtinai, tai turėkite galvoje, kad daugelyje bendrovių bus būtina turėti kažkokią sumą. Įkeitimas. Perkant transportą iš lizingu automobilius parduodančių bendrovių dažniausiai pasitaiko reikalavimas turėti užstatą. Dažniausiai užstatu tampa pats automobilis. Būtina pabrėžti, kad kai kurios automobilių prekybos bendrovės tiesiogiai su klientais lizingo sutarčių nesudaro – jas sudaro pardavėjai, kurie yra įgalioti tarpininkauti lizingo bendrovei. Tai reiškia, kad jūs praktiškai skolinatės iš kitos bendrovės pinigus tam, kad įsigytumėte automobilį. Tas automobilis įkeičiamas lizingo bendrovei. Esmė tame, kad jus aptarnauja tas pats asmuo. Automobilį išsimokėtinai perkantis asmuo turi būti mokus ir nemažiau nei 4 paskutinius mėnesius gaunantis LR gyventojas. Jeigu jūs pajamų negaunate, tai ir neturėsite iš ko mokėti lizingo įmokų. Tai ta pati tvarka, kuri taikoma imant greitąsias paskolas. Asmenys tokiomis finansinėmis paslaugomis negali pasinaudoti, jeigu kreditingumo vertinimo metu matoma, jog jie negauna jokių pajamų. Tai ypač liečia bedarbius. Tad, jeigu norite įsigyti automobilį išsimokėtinai, tai įsitikinkite prieš tai ar nepažeidžiate nei vienos iš...
  • Paruošti automobilį žiemai arba sutvarkyti jo vidinius negalavimus yra labai svarbu – gyvenant Lietuvoje, kur sezonai keičiasi gana greitai, tikrai svarbu bent porą kartų per metus nuvykti į autoservisą, kur galima būtų atlikti kruopščią jūsų automobilio diagnostiką. Puiku yra tai, jog dabar auto diagnostika yra atliekama kompiuteriniu būdu, todėl ji yra atliekama kur kas greičiau ir jūsų automobilis yra ištiriamas nuodugniau. Kalbant apie naujoves, kurias gali pasiūlyti autoservisas, tai yra ne tik kompiuterinė diagnostika, bet ir chip tiuningas – ši paslauga vis labiau populiarėja. Ja mėgsta naudotis prabangesnių automobilių savininkai, tačiau verta paminėti ir tai, kad chip tiuningo kainos vis krenta, todėl nieko keisto, kad ši paslauga sparčiai populiarėja. Tai ECU valdymo blokų programavimas – prie chip tiuningo paslaugų dirba profesionalūs programuotojai, kurie gerai supranta visas automobilio elektronikos programas ir gali jums sukurti programą pagal pageidavimus. Pastaruoju metu, vis daugiau autoservisų turi savo chip tiuningo specialistus, tad konkurencija auga, o paslaugų kokybė tik gerėja. Žinoma, verta paminėti ir kitas, labiau įprastas paslaugas, kurias atlieka kiekvienas kokybiškas autoservisas. Tai gali būti važiuoklės remontas – viena iš populiariausių remonto paslaugų. Nors daugelis žmonių mano, jog važiuoklės remontas yra tiesiog susijęs su ratais, tačiau tai yra kur kas daugiau – amortizatoriai, guoliai, sailentblokai ir kitos labai svarbios mašinos dalys, kurios turi būti harmoningai paskirstytos – tik tuomet automobilis važiuos pilnu savo pajėgumu ir vairuotojas galės mėgautis didžiausiu komfortu. Taip pat labai svarbu bent kelis kartus per metus patikrinti aušinimo sistemos darbą, kadangi nuo to priklauso ir variklio ilgaamžiškumas. Tą patį galima pasakyti ir apie stabdžius – juos nuolat reikia tikrinti, o jeigu kyla įtarimas, kad jūsų automobilis pradeda stabdyti ne taip tiksliai ir greitai, kaip turėtų, tuomet geriausia kreiptis į autoservisą iš karto. Žinoma, viena iš populiariausių paslaugų išlieka ir variklio remontas, kadangi tepalų keitimai, žvakių atnaujinimas ir kitos su varikliu susijusios paslaugos...
  • 2012-11-30

    Vairavimo mokyklos

    Vairavimo mokyklos kas metai išleidžia šimtus tūkstančių naujų vairuotojų, tačiau avaringumas Lietuvoje vis dar didelis. Jaunieji vairuotojai labai dažnai tampa mirtinų avarijų kaltininkais. Gal vairavimo mokyklos neišmoko tinkamai vairuoti? Vairavimo mokyklos Lietuvoje kasmet sulaukia dešimčių tūkstančių vairuotojais pasiryžusių žmonių. Dauguma jų – jauni žmonės dar nebaigę mokyklos ar studijuojantys aukštosiose mokyklose. Vairavimo mokykla jiems suteikia bazines žinias, bet visa vairuotojo karjera – dar priešakyje. Vairavimo mokyklos moko vairavimo technikos Vairavimo mokykloje jaunasis vairuotojas išmoksta kelių eismo taisykles ir yra ruošiamas vairavimo egzaminui Regitroje, kurį išlaikusiems per 2 savaites išduodamas laikinas vairuotojo pažymėjimas (laikinas todėl, kad stebima, ar per 2 metus jaunasis vairuotojas nepadarys KET pažeidimų ar avarijų, kas gali apsunkinti tikrojo vairuotojo pažymėjimo gavimą). Vairavimo mokyklos turi kompiuterines klases, kurioje besimokantieji vairuoti sprendžia KET testus. Vairuotojai mokomi ir praktinių vairavimo įgūdžių. Paprastai kursą sudaro 10 praktinių vairavimo pamokų, kurių metu mokiniai su instruktoriumi važinėja aikštelėje mokydamiesi statyti automobilį ir mieste – stengiasi priprasti prie eismo tempo ir pasitikrinti kelių ženklų žinias. Per 10 pamokų jaunasis vairuotojas yra išmokomas tik vairavimo technikos, kurios išvažiavus į gatves dažniausiai nepakanka. Vairavimo kultūra – ne vairavimo mokyklos rūpestis Didžioji dauguma avarijų yra padaroma dėl vairavimo kultūros stokos, kai nepraleidžiamas automobilis, viršijamas greitis ar vairuojama išgėrus. Jaunas vairuotojas nėra mokomas vairavimo kultūros, nors vairavimo instruktoriai ir užsimena apie chuliganizmo kelyje žalą. Vairavimo kultūra – asmeninės kultūros dalis. Jei vairuotojas nekultūringas ir nedrausmingas gyvenime, greičiausiai tokias pačias vertybes propaguos ir už automobilio vairo. Vairavimo mokyklos instruktoriai nelabai aiškina apie drausmingą vairavimą, nes tai ne vairavimo mokyklos rūpestis, o šeimos. Jaunieji vairuotojai į gatves išvažiuoja turėdami puikias praktines ir teorines KET žinias, tačiau labai mažai vairavimo patirties, nes 10-15 valandų vairavimo yra per mažai. Vairavimo mokyklos – sunkus verslas Vairavimo mokyklos verslas – sunkus ir labai konkurencingas. Kursų kaina yra gana nedidelė 700-900 Lt), nors laiko ir...