KET

  • 2012-11-30

    Vairavimo mokyklos

    Vairavimo mokyklos kas metai išleidžia šimtus tūkstančių naujų vairuotojų, tačiau avaringumas Lietuvoje vis dar didelis. Jaunieji vairuotojai labai dažnai tampa mirtinų avarijų kaltininkais. Gal vairavimo mokyklos neišmoko tinkamai vairuoti? Vairavimo mokyklos Lietuvoje kasmet sulaukia dešimčių tūkstančių vairuotojais pasiryžusių žmonių. Dauguma jų – jauni žmonės dar nebaigę mokyklos ar studijuojantys aukštosiose mokyklose. Vairavimo mokykla jiems suteikia bazines žinias, bet visa vairuotojo karjera – dar priešakyje. Vairavimo mokyklos moko vairavimo technikos Vairavimo mokykloje jaunasis vairuotojas išmoksta kelių eismo taisykles ir yra ruošiamas vairavimo egzaminui Regitroje, kurį išlaikusiems per 2 savaites išduodamas laikinas vairuotojo pažymėjimas (laikinas todėl, kad stebima, ar per 2 metus jaunasis vairuotojas nepadarys KET pažeidimų ar avarijų, kas gali apsunkinti tikrojo vairuotojo pažymėjimo gavimą). Vairavimo mokyklos turi kompiuterines klases, kurioje besimokantieji vairuoti sprendžia KET testus. Vairuotojai mokomi ir praktinių vairavimo įgūdžių. Paprastai kursą sudaro 10 praktinių vairavimo pamokų, kurių metu mokiniai su instruktoriumi važinėja aikštelėje mokydamiesi statyti automobilį ir mieste – stengiasi priprasti prie eismo tempo ir pasitikrinti kelių ženklų žinias. Per 10 pamokų jaunasis vairuotojas yra išmokomas tik vairavimo technikos, kurios išvažiavus į gatves dažniausiai nepakanka. Vairavimo kultūra – ne vairavimo mokyklos rūpestis Didžioji dauguma avarijų yra padaroma dėl vairavimo kultūros stokos, kai nepraleidžiamas automobilis, viršijamas greitis ar vairuojama išgėrus. Jaunas vairuotojas nėra mokomas vairavimo kultūros, nors vairavimo instruktoriai ir užsimena apie chuliganizmo kelyje žalą. Vairavimo kultūra – asmeninės kultūros dalis. Jei vairuotojas nekultūringas ir nedrausmingas gyvenime, greičiausiai tokias pačias vertybes propaguos ir už automobilio vairo. Vairavimo mokyklos instruktoriai nelabai aiškina apie drausmingą vairavimą, nes tai ne vairavimo mokyklos rūpestis, o šeimos. Jaunieji vairuotojai į gatves išvažiuoja turėdami puikias praktines ir teorines KET žinias, tačiau labai mažai vairavimo patirties, nes 10-15 valandų vairavimo yra per mažai. Vairavimo mokyklos – sunkus verslas Vairavimo mokyklos verslas – sunkus ir labai konkurencingas. Kursų kaina yra gana nedidelė 700-900 Lt), nors laiko ir...
  • 2012-10-03
    KET

    Kelių eismo taisyklės

    Kelių eismo taisyklės pradedamos aiškinti jau vaikų darželyje, bet ar pakankamai aiškiai? 2011 metais nemažėja žuvusių pėsčiųjų skaičius. Jei automobilių vairuotojai vis geriau ir geriau išmano KET, tai pėstiesiems ir dviratininkams keliu eismo taisyklės turėtų tapti lyg rytinė kava Statistika liūdna. “Karas keliuose” persimetė į naujus apkasus ir puola kitu frontu – pėstiesiems ir dviratininkams. Policijos statistika rodo, kad per pastaruosius metus pavyko pažaboti mirtingumą keliuose, kai avarijose žūsta ir yra sužalojami automobilių vairuotojai ir keleiviai. Statistika taip pat rodo, kad pėsčiųjų ir dviratininkų mirtingumas didėja. Dažniausiai avarijos įvyksta dėl pačių pėsčiųjų kaltės – eina per gatvę ne tam skirtoje vietoje, tamsiu paros metu nedėvi šviesą atspindinčių atšvaitų. Nelabai paisomos ir keliu eismo taisyklės, kurios, atrodo, pėstiesiems lyg ir negalioja. Keliu eismo taisyklės darželyje ir mokykloje Kaip bebūtų keista, keliu eismo taisyklės pradedamos aiškinti jau vaikų darželyje 4 metų vaikams. Vaikai yra mokomi pažinti šviesoforo signalus, gatvę pereiti perėjose, tvarkingai einant, o ne lakstant. Mažieji eismo dalyviai supažindinami su policijos darbu, greitosios pagalbos tarnyba, gaisrine. Jiems taip pat aiškinama, kaip galima ir negalima važiuoti dviračiu. Atrodo, viskas gerai, tačiau ar pamokos yra veiksmingos? Mokykloje (ypač pradinėje) 1-4 klasių moksleiviams taip pat dėstomos keliu eismo taisyklės. Organizuojami net įvairūs KET konkursai mokykloje ir net miesto lygmeniu, siekiant vaikus išmokyti elementariausios tvarkos, kaip gatvėse turi elgtis pėstieji ir dviratininkai. Vyresnėse klasėse kelių eismo taisyklių mokoma užklasinės veiklos metu ar per neformalaus ugdymo programas. Lietuvos Policija investuoja į kursų rengimus nemažas lėšas – važinėja policijos autobusas, kuriami reklaminiai vaizdo klipai vaikams, su vaikais bendrauja policijos “talismanas” šuniukas Amsis. Keliu eismo taisyklės pagal tėvus Vaikai susiduria su didžiuliu skirtumu tarp to, ką vieną kartą per savaitę ar mėnesį mokoma darželyje ar mokykloje ir to, ką mato kiekvieną dieną iš savo tėvų. Tėvų elgesys gatvėje jiems yra pagrindinė praktinė mokykla, kuria vadovaujasi ir užaugę. Keliu eismo...