vairavimas

  • Už lango spustelėjęs šaltukas bei sniego pusnys sukelia gana daug problemų vairuotojams. Gali tekti ne tik ne tik keletą kartų per dieną gramdyti ledą nuo stiklų, bet ir gerai pasukti galvą, kaip pasiekti reikiamą vieną ar tiesiog, kaip užvesti variklį. Norime pateikti keletą patarimų, kuriuos siūlo ir autoservisai, kuo būtina pasirūpinti ir į ką atkreipti didžiausią dėmesį atėjus šalčiams. Visi vairuotojai greičiausiai žino, jog lengvieji automobiliai šaltuoju metų laiku privalo važinėti su žieminėmis arba su demisezoninėmis padangomis. Pagal Kelių eismo taisyklių nurodymus mažiausias galimas žieminių padangų protektoriaus gylis gali būti 3 mm. Rekomenduojama pirkti tik naujas padangas, taigi, atsižvelgdami į savo piniginės galimybes, geriau rinkitės pigesnes naujas negu naudotas padangas. Prieš žiemą nepamirškite patikrinti ir atsarginio rato būklės. Ruošiantis važinėti slidžiais žieminiais keliais, reikia gerai patikrinti, ar dar ne laikas keisti stabdžių trinkeles. Jeigu jūsų automobilis yra senesnis negu penkerių metų, tuomet reiktų gerai apžiūrėti ir stabdžių cilindrų būklę. Taip pat labai svarbu patikrinti stabdžių skystį, kadangi jis per kurį laiką praranda svarbiausias savo savybes, o tai gali sukelti didelių problemų. Vienas iš dažniausių automobilio gedimų žiemą – tai variklio užvedimo problemos. Dažniausiai to priežastis būna silpnas, savo funkcijos gerai neatliekantis akumuliatorius, taigi prieš šalčius reikėtų pasitikrinti ir jį. Oro temperatūrai nukritus žemiau nulio, sumažėja akumuliatoriaus pajėgumas, todėl būtina patikrinti realų baterijos pajėgumą. Be to automobilyje visuomet turėkite švarius ir neapsioksidavusius aukštos įtampos laidus. Atkreipkite dėmesį ir į generatorių. Jeigu jis pagamina per mažai elektros energijos, tai ir akumuliatorius gali būti įkraunamas nepilnai. Atšalus orams dažnai sugenda tos automobilio sistemos, kuriose yra naudojami skysčiai, kadangi jie užšalę plečiasi ar traukiasi, pavyzdžiui, vanduo šaldamas plečiasi, o tuo tarpu tepalai ir nevandeniniai skysčiai – traukiasi. Patikrinkite, ar gerai aušinimo skystis cirkuliuoja per automobilio salono šildytuvo radiatorių. Langų skystį pakeiskite atspariu šalčiui. Kai paroje tamsių valandų būna gerokai daugiau nei šviesių būtina patikrinti,...
  • 2012-11-30

    Vairavimo mokyklos

    Vairavimo mokyklos kas metai išleidžia šimtus tūkstančių naujų vairuotojų, tačiau avaringumas Lietuvoje vis dar didelis. Jaunieji vairuotojai labai dažnai tampa mirtinų avarijų kaltininkais. Gal vairavimo mokyklos neišmoko tinkamai vairuoti? Vairavimo mokyklos Lietuvoje kasmet sulaukia dešimčių tūkstančių vairuotojais pasiryžusių žmonių. Dauguma jų – jauni žmonės dar nebaigę mokyklos ar studijuojantys aukštosiose mokyklose. Vairavimo mokykla jiems suteikia bazines žinias, bet visa vairuotojo karjera – dar priešakyje. Vairavimo mokyklos moko vairavimo technikos Vairavimo mokykloje jaunasis vairuotojas išmoksta kelių eismo taisykles ir yra ruošiamas vairavimo egzaminui Regitroje, kurį išlaikusiems per 2 savaites išduodamas laikinas vairuotojo pažymėjimas (laikinas todėl, kad stebima, ar per 2 metus jaunasis vairuotojas nepadarys KET pažeidimų ar avarijų, kas gali apsunkinti tikrojo vairuotojo pažymėjimo gavimą). Vairavimo mokyklos turi kompiuterines klases, kurioje besimokantieji vairuoti sprendžia KET testus. Vairuotojai mokomi ir praktinių vairavimo įgūdžių. Paprastai kursą sudaro 10 praktinių vairavimo pamokų, kurių metu mokiniai su instruktoriumi važinėja aikštelėje mokydamiesi statyti automobilį ir mieste – stengiasi priprasti prie eismo tempo ir pasitikrinti kelių ženklų žinias. Per 10 pamokų jaunasis vairuotojas yra išmokomas tik vairavimo technikos, kurios išvažiavus į gatves dažniausiai nepakanka. Vairavimo kultūra – ne vairavimo mokyklos rūpestis Didžioji dauguma avarijų yra padaroma dėl vairavimo kultūros stokos, kai nepraleidžiamas automobilis, viršijamas greitis ar vairuojama išgėrus. Jaunas vairuotojas nėra mokomas vairavimo kultūros, nors vairavimo instruktoriai ir užsimena apie chuliganizmo kelyje žalą. Vairavimo kultūra – asmeninės kultūros dalis. Jei vairuotojas nekultūringas ir nedrausmingas gyvenime, greičiausiai tokias pačias vertybes propaguos ir už automobilio vairo. Vairavimo mokyklos instruktoriai nelabai aiškina apie drausmingą vairavimą, nes tai ne vairavimo mokyklos rūpestis, o šeimos. Jaunieji vairuotojai į gatves išvažiuoja turėdami puikias praktines ir teorines KET žinias, tačiau labai mažai vairavimo patirties, nes 10-15 valandų vairavimo yra per mažai. Vairavimo mokyklos – sunkus verslas Vairavimo mokyklos verslas – sunkus ir labai konkurencingas. Kursų kaina yra gana nedidelė 700-900 Lt), nors laiko ir...