Vertinant Lietuvos gyventojų pasirinkimą, itin paklausūs Vakarų Europoje mažieji hečbekai dažnai nusileidžia didesniems automobiliams. Nors Senajame žemyne vadinamojo B segmento asmeninės paskirties modelių vis dar parduodama daugiausiai, o nedidelė kaina, gausėjantis elektroninių pagalbininkų skaičius bei niekada nepranykstantis lankstumas ankštose parkavimo aikštelėse tik augina jų populiarumą, dažnai lietuvis linkęs pinigus investuoti į nebūtinai naują, tačiau didesnę transporto priemonę, net jei tokio dydžio nereikia.
Dažniausiai prie to prisideda gajus stereotipas, kad mažieji hečbekai negali užtikrinti komforto, jų vairavimas neblizgančios kokybės šalies keliais bus varginantis, juose pritrūks šiuolaikiškų technologijų ir saugumą užtikrinančių sistemų.
Ir tiesos šiek tiek yra – lengviausiai pabandomų automobilių dalijimosi įmonių siūlomų B segmento hečbekų įranga būna skurdesnė, jie aprūpinti silpnesniais varikliais ir nesukuria patrauklaus įvaizdžio. Be to, dauguma mažylių kaip „Nissan Micra“ ar „Škoda Fabia“ tiesiog suderinti būti labiau sportiški nei komfortabilūs, tai dažniausiai ir būdinga trumpos ratų bazės automobiliukams.
„Citroën“ atkreipė rinkimų komisijos dėmesį
Tačiau ne visiems gamintojams pakeliui su šia opinija. Viena iš tokių – kartu su naujais modeliais vėl prie komforto ideologijos ištakų sugrįžusi kompanija „Citroën“. O kad jos hečbekas C3 tarp visų miesto mažylių išsiskiria būtent orientacija į važiavimo komfortą, pastebėjo ir praėjusių metų pabaigoje surengto konkurso „Lietuvos metų automobilis 2021“ rinkimų komisija.
Tarp epitetų skambėjo ir C3 važiavimo palyginimas su vandens lova, ir sėdynių priskyrimas fotelių klasei, ir pagyros už pakabos atlaidumą prastai kelio kokybei ar pasenusiai dangai, nepaisant kompaktiškumo.
„Asfalto lopiniais nusėta danga, kuria dardant kitais automobiliais kyla grėsmė išbarstyti krūminių dantų plombas, su C3 atrodo dar visai gera“, – šmaikštavo komisijos narys Renaldas Gabartas.
Tačiau raktinis šio gamintojo filosofijos žodis „komfortas“ nereiškia tik minkštesnę pakabą. „Citroën“ šiuolaikiniam komforto kontekstui apibrėžti sukūrė specialią programą „Advanced Comfort“, kurios postulatai apima gerokai platesnį požiūrį: automobilis turi būti lengvai naudojamas, suteikti gerą matomumą, turėti itin patogias, nevarginančias sėdynes bei, žinoma, komfortiškai sureguliuotą pakabą.
Šie argumentai svarbūs ir norintiems naujo automobilio, kuris neprivalo būti didelis, tačiau būtinai turi įtilpti į ganėtinai siaurą biudžetą. Tai suprasdamas Prancūzijos gamintojas programą numatė taikyti visiems, taip pat ir mažiesiems, savo automobiliams.
Šimtmečio filosofija
Šis požiūris sugrąžino kompanijos inžinierius prie istorinių ištakų, mat „Citroën“ dėmesys keleivių patogumui buvo pagrindinis bruožas per visą prekės ženklo istoriją nuo 1919 metų. Pirmuosius tokios filosofijos pasakojimo eskizus kompanija skambiai realizavo 1931-aisiais, kai rinkai pasiūlė tuo metu revoliucinį „plūduriuojantį“ C6 modelio variklį – motoras buvo pritvirtintas prie kėbulo guminėmis atramomis, itin sumažinusiomis vibracijas salone.
Dar daug kas prisimena mūsų šalyje populiarius XM modelius, į kuriuos 1989 m. įdiegta hidraulinė „Hydractive“ sistema leido elektronika valdyti automobilio pakabos eigą bei amortizaciją. Tai užtikrino tiek komfortišką, tiek dinamišką jos darbą, o gamintojui pelnė kultinio prekės ženklo statusą.
Turtingas įmonės komforto paveldas naujais įrašais pildėsi kartu su dideliais patogiais legendinio „Citroën DS“ krėslais 6 dešimtmetyje arba greitųjų traukinių TGV (pranc. train a grande vitesse) stiliaus galinėmis „Citroën C6“ modelio sėdynėmis.
Dabartinė kompanijos programa „Advanced Comfort“ išnaudoja technologines šiuolaikinės automobilių pramonės galimybes, jų vaisius taip pat perkeldama ir į mažiausius automobilius. Tokios naujovės kaip triukšmą mažinantys akustiškai laminuoti langai, erdvės pojūtį auginantys dideli priekiniai stiklai ir panoraminiai stoglangiai, taip pat patobulintos sėdynės bei išplėstas vairuotojo pagalbinių technologijų paketas skirtos bendram komforto standartui auginti.
Ypač dėmesio – sėdynėms
Per šimtmetį interjerui evoliucionuojant, „Citroën“ kūrėjai ypač dėmesio nuosekliai skyrė sėdynėms: kuo ilgesnė kelionė, tuo vairuotojo ir keleivių savijauta labiau priklauso nuo sėdėjimo komforto, nepaisant automobilio dydžio. Pradėjusi nuo legendinio DS krėslų, dabar kompanija tiek į didžiuosius modelius, tiek ir į mažąjį C3 montuoja programos „Advanced Comfort“ sėdynes su standžiųjų putų užpildu, nuo 2 iki 15 milimetrų storesniu minkštuoju sluoksniu ir patobulinta juosmens atrama.
Praėjusių metų rudenį į kelius išriedėjusį atnaujintą C3 išbandęs portalas „Carsguide“ rekomendavo: „Būtinai patikrinkite šio modelio sėdynes, nes, kalbant apie komforto varžytuves, „Citroen“ negali pralaimėti. Jei jų automobilių verslas nepasiteisintų, prancūzai visada galėtų gaminti baldus, nes sėdynės yra nepaprastai patogios ir stilingos.“
Ne mažiau svarbu ir tai, kad pramonei sparčiai progresuojant jau ir mažuosiuose masinės gamybos automobiliuose galima aptikti sistemas, kurios anksčiau buvo diegiamos tik į „premium“ segmento flagmanus. Didelė jų dalis – neatsiejama sudedamoji važiavimo komforto dalis, lemianti geresnę vairuotojo savijautą bei mažesnį stresą.
Pavyzdžiui, vien į C3 modelį gali būti sumontuota 12 vairuotojo pagalbos sistemų: nuo pastovaus greičio palaikymo su kelių eismo ženklų atpažinimo funkcija iki automatinio ilgųjų šviesų perjungimo ar aktyviosios avarinio stabdymo, o į atnaujintą versiją taip pat įdiegti ir priekiniai parkavimo davikliai bei galinio vaizdo kamera.
Konkurencija B segmente yra milžiniška – vien Lietuvoje galima rinktis iš dviejų dešimčių modelių. Tad belieka jų nenurašyti iš anksto, o išmėginus rinktis pagal savo filosofiją bei poreikius.