Las Vegase vykstančioje didžiausioje pasaulyje moderniosios masinės elektronikos parodoje CES (Consumer Electronics Show) bendrovė „Kia“ atskleidė daugiau nei vien tik automobilių gamybą apimančią ateities viziją „Platform Beyond Vehicle“ (PBV). Visa apimantis verslo modelis startuos nuo visiškai naujo modulinio elektromobilio pristatymo, kurio prototipą šiuo metu įkūnija „Kia Concept PV5“ modelis. Tai bus pirmoji ateities vizijos dalis iš numatytų trijų, kurios leis gamintojai sukelti tikrą revoliuciją mobilumo pramonėje ir kartu padės įgyvendinti bendrovę valdančios „Hyundai Motor Group“ ambicijas robotikos, pažangaus oro mobilumo ir autonominio vairavimo srityse.
„Kia“ PBV planas yra universalus mobilumo sprendimas, apimantis konkrečiai paskirčiai numatytus elektromobilius su pažangia programine įranga, paremta „Hyundai Motor Group“ kuriama programiškai sujungiamų sistemų strategija. Jis taip pat atvers duris naujiems verslo sprendimams ir gyvenimo būdui, iš naujo apibrėždamas automobilių erdvių sampratą dėl pažangių interjero sprendimų.
„Mūsų PBV verslo modelis atspindi viziją peržengti tradicinę automobilių koncepciją, tenkinant dar neišpildytus įvairių klientų ir bendruomenių lūkesčius, naudojant optimizuotas transporto priemones ir paslaugas, atitinkančias konkrečius rinkos ir verslo poreikius“, – sakė „Kia“ prezidentas ir generalinis direktorius Ho Sung Songas.
Ateities mobilumo vizija
„Kia“ planas gerai atspindi į klientų poreikius orientuoto požiūrio įgyvendinimą. Tam bus sukurta dedikuota verslo sistema, sujungsianti automobilius, programinę įrangą ir ateities technologijas, sukuriant papildomą pridėtinę vertę. Prekių ženklo strategijos įgyvendinimas apims tris skirtingus etapus.
Pirmajame etape bus pristatytas „Kia PV5“ – universalus elektromobilis, pritaikytas pagrindinėms komercinėms sritims, kaip antai siuntų ir prekių pristatymai bei komunalinės paslaugos. Be to, automobilis galės būti nesunkiai konvertuojamas atsižvelgiant į kitus klientų poreikius.
Ištobulintas duomenų ryšys tarp elektromobilių ir kitų įrenginių leis patogiai valdyti daugybę automobilių kaip programine įranga apibrėžtą transporto parką. Šios savybės leis kurti konkretiems poreikiams pritaikytus komercinius transporto parkus ir kartu su kitais specifiniais PBV sprendimais mažins automobilių prastovas bei užtikrins didesnį sąnaudų efektyvumą.
Antrajame etape bus baigta kurti speciali PBV strategijos modelių gama, o pats verslo modelis transformuosis į dirbtinio intelekto pagrindu sukurtas mobilumo platformas. Jose kaupiami duomenys užtikrins, kad automobiliai būtų nuolat tinkamai prižiūrimi.
Integruotas PBV sprendimas suteiks sklandžią ir individualizuotą patirtį naudojant įrenginius ir programinę įrangą. Savo ruožtu tai leis vystyti naujas verslo formas, susijusias su robotika ir kitomis ateities technologijomis.
Trečiajame etape „Kia PBV“ taps labai universaliai individualizuojamais mobilumo sprendimais, integruojamais į ateities mobilumo ekosistemą. Šie sprendimai galiausiai taps tokiomis platformomis, kurios padės įgyvendinti bet kokią verslo idėją.
Sujungtos savarankiškai važiuojančios transporto priemonės bus valdomos kaip vienos išmaniojo miesto operacinės sistemos dalis. Atsiradus itin sujungtam pasauliui, kuriame žmonės, PBV ir socialinė infrastruktūra bus sklandžiai susieti, atsivers durys visiškai naujam gyvenimo būdui, pagrįstam „Hyundai Motor Group“ ateities technologijomis. Jos apims savarankiškus automobilius, pažangų oro mobilumą, robotiką ir energijos tiekimo tinklus.
Naudotojų gyvenimo palengvinimui
Siekiant lanksčiau patenkinti įvairius klientų poreikius, korėjiečių bendrovė naudos „Easy Swap“ technologiją. Ji suteiks galimybę vieną transporto priemonių važiuoklę naudoti įvairiems mobilumo poreikiams patenkinti. Už stacionarios kabinos arba „vairuotojo zonos“ bus naudojami įvairūs keičiami korpusai.
Jie prie automobilio bazės bus prijungiami naudojant hibridinę elektromagnetinę arba mechaninę sujungimo technologiją. Tai leis tą patį automobilį dieną paversti į taksi, naktį – į pristatymo furgoną, o savaitgaliais – į asmeninį pramogų automobilį.
Toks lankstumas taps įmanomu ir dėl „Dynamic Hybrid“ suvirintos kėbulo konstrukcijos, kuri leis lanksčiai reguliuoti judančių elementų ilgį pagal transporto priemonės naudojimo paskirtį. Ši konstrukcija bus sudaryta iš sustiprinto vamzdinio plieno bei inžinerinių polimerų ir leis 55 proc. sumažinti įprastų dalių kiekį, neaukojant bendro konstrukcijos standumo. „Dynamic Hybrid“ technologija bus pristatoma kaip standartizuotas patogus rinkinys ir leis vartotojams patiems greitai ir nesudėtingai transformuoti savo „Kia PV5“ automobilį.
Automobiliai pasižymės didelėmis durimis, kurios atvers patogią erdvę be statramsčių, leidžiančią įlipti ir išlipti iš automobilio. Dėl prailgintos ratų bazės ir elektrinės pavaros bus užtikrinti erdvūs interjerai su plokščiomis grindimis, o tai leis patogiai gabenti daugybę daiktų bei kitaip išnaudoti erdves. Taip pat bus patobulinta vairuotojo patirtis – jo darbo vieta primins sėdėjimą prie stalo, o vairas galės būti sulankstomas ir pasitarnauti kaip stalinė lempa, sukuriant biurą primenančią aplinką.
Automobiliuose bus plačiai naudojamos tvarios medžiagos, kaip antai bioplastikas, perdirbtas buitinis ir PET plastikas, biodažai, įvairūs audiniai ir kt. Be ekologinio aspekto, šios medžiagos taip pat suteiks unikalų vaizdinį ir lytėjimo patrauklumą, kurie ves prie naujų estetinių vertybių kūrimo.
Visoms situacijoms
Siekdama visapusiškai išnaudoti PBV teikiamas galimybes, „Kia“ pristatys specialią verslo sistemą, apimančią visus proceso aspektus – nuo produktų asortimento iki programinės įrangos sprendimų integravimo ir pasaulinių partnerysčių.
Produktų asortimentas bus toliau pildomas įdiegus klientų įsitraukimu pagrįstą plėtros procesą. Tam gamintoja pasitelks klientų atsiliepimus ir nuomones, kad sukurtų dar labiau individualizuojamus, konkrečiai misijai pritaikytus sprendimus.
Siekdama įgyvendinti šią strategiją, „Kia“ jau imasi svarbių žingsnių. Vienu tokiu tapo PBV tikslams skirtos gamyklos Hvasongo mieste (Hwaseong), Pietų Korėjoje, statyba. Šioje gamykloje bus įdiegtas hibridinės gamybos metodas, derinantis konvejerio ir „ląstelės“ gamybos principus.
Bendradarbiaudama su pasauliniais automobilių modifikavimo partneriais, „Kia“ galės pasiūlyti įvairias PBV asortimento modelių konversijas, atitinkančias skirtingus klientų pageidavimus. Numatyta, kad gamykla P. Korėjoje pradės veikti 2025 m., jos metinis pajėgumas sieks 150 000 vienetų.
Naudodama automobilių programinės įrangos duomenis ir dirbtinio intelekto technologijas, gamintoja numato gerokai patobulinti pramogų ir informacijos sistemų, transporto parkų valdymo ir elektromobilių įkrovimo sprendimus. Visa tai leis preciziškiau orientuotis į vartotojų poreikius, tobulinti išankstinius automobilių priežiūros sprendimus, siekiant sumažinti prastovų laiką, o taip pat sukurti elektromobilių įkrovimo programas, kurios galėtų būti pritaikomos konkrečioms verslo aplinkoms.
Po prekių ženklo atnaujinimo 2021 metais, „Kia“ pradėjo įgyvendinti „Plan S“ strategiją, siekdama efektyviai prisitaikyti prie greitai kintančios rinkos. Daugybę apdovanojimų pelnę modeliai, kaip antai EV6 ir EV9, leido įmonei įsitvirtinti tarp elektromobilių rinkos lyderių. Vėliau pristatysianti naujus EV3 ir EV4 elektromobilius, iki 2030 metų bendrovė siekia įtvirtinti aukščiausio lygio tvaraus mobilumo sprendimų tiekėjos poziciją.
Parašykite komentarą